Instagram roste každým dnem a čím dál víc vznikají účty se speciálním zaměřením jako jsou influenceři, blogeři atd. Právě proto se Instagram rozhodl přidat další možnost, jak se kategorizovat. Dříve jsme si mohli zvolit pouze to, zda chceme mít na Instagramu účet osobní, nebo firemní.

Instagram je místo, kde je plno podnikatelů, firem, lidí a tvůrců. A vzhledem k tomu, že se snaží vytvořit sociální platformu, kde se všichni cítí dobře, najdou tam přesně to co hledají a pomůže jim to třeba i k jejich podnikání, vytvořil Instagram 3 typy účtů, které můžete mít.

Instagram se rozhodl, že je na čase oddělit firmy od influencerů. 

Profily tvůrců zahrnují funkce a nástroje, které jsou speciálně zaměřené na influencery, kteří se liší od klasických firem.

Pojďme se tedy podívat, co nám účet pro tvůrce nabízí a zda má smysl si na něj přepnout. Jak se od sebe firemní účet a účet pro tvůrce liší? Rozdíly mezi těmito dvěma možnostmi nejsou významné. Účet pro tvůrce je více přizpůsobený jednotlivým uživatelům, ať už jde například o herce, sportovce, nebo návrháře, zatímco firemní profil je zaměřen na účty zastupující firmy, které prodávají služby či produkty.

účet pro tvůrce

Účet pro tvůrce na Instagramu

Účet pro tvůrce nabízí podrobnější statistiky

Instagram umožňuje uživatelům nahlédnout více do hloubky toho, jak se jejich publikum chová. Účelem je poskytnout influencerům a značkám více podrobností o tom, jak nebo proč se jejich publikum změnilo. V současnosti mohou vidět firemní profily jejich celkový růst z týdne na týden. Účty pro tvůrce však poskytují více podrobností o denním růstu a poklesech.

Možnost třídění doručené pošty

Dalším velkým rozdílem u účtů pro tvůrce je přidání nové karty do doručené pošty. Firemní profily mají jednu složku Doručená pošta a kartu pro schválení zpráv. Účty pro tvůrce si ale mohou třídit poštu do dvou kategorií a to do obecných a primárních. Instagram tak chtěl ulehčit třídění pošty značkám a menším “podnikatelům”, aby si mohli oddělit zprávy od přátel a od ostatních.

Mohou se tak lépe orientovat a sami si zprávy přesouvat tam, kam zrovna potřebují.

Při prvním přepnutí na účet pro tvůrce zůstanou všechny vaše existující zprávy ve složce Doručená pošta. Pokud přejdete na kartu „obecné“, zjistíte, že oznámení jsou pro tuto kartu vypnuta bez ohledu na to, zda máte zapnuta oznámení pro přímé zprávy. Tato oznámení můžete snadno zapnout přechodem do nastavení doručené pošty.

Profily tvůrců na Instagramu mohou zobrazovat kategorii a kontaktní informace

U firemních profilů jste ve svém profilu přiřadili kategorii na základě označení kategorie na připojené Facebookové stránce. Účty tvůrců na Instagramu však mají možnost si vybrat novou kategorii a rozhodnout se, zda ji na svém profilu zobrazí, nebo ne.

Instagram si v této oblasti vyhrál a umožnil tvůrcům označit mnohem detailněji oblast jejich zaměření. Na obrázku vidíte několik z X možností, které Instagram nabízí.

Kromě nových možností kategorií mají účty tvůrců možnost zapnout nebo vypnout své kontaktní informace. Firemní profily automaticky zahrnují různá akční tlačítka pro volání, text, e-mail a pokyny na základě zahrnutých kontaktních informací. Účty tvůrců však mohou tuto možnost vypnout.

Facebook creator studio pro firemní účty i pro účty pro tvůrce!

Dříve bylo Facebook creator Studio dostupné pouze pro Facebook – to se ale nyní změnilo.

S novým Instagram Creator Studio máte možnost získat přístup ke spoustě nových nástrojů a funkcí včetně možnosti naplánovat IGTV videa! Používání Creator studia pro Instagram je k dispozici každému, kdo má firemní Instagram, nebo účet pro tvůrce.

Jak propojit Instagram s Facebook creator studiem si můžete přečíst zde.

Jak přepnout na účet pro tvůrce

Přechod z osobního účtu nebo obchodního profilu na účet tvůrce je poměrně snadný.

Chcete-li ho převést, otevřete instagramový profil a klepněte na tlačítko se třemi řádky v pravém horním rohu. Poté klepněte na ikonu ozubeného kola Nastavení v dolní části obrazovky.

Rozdíl mezi firemním profilem a účtem pro tvůrce

Chcete si vybudovat brand na Instagramu? Přivádět nové a nové potenciální zákazníky na vaše webové stránky a zvýšit prodej produktů a služeb?  Máte v plánu si vyhrát s reklamou na Instagramu a ponořit se do jejího vyhodnocení? Pokud jste si odpověděli ANO, tak bych vám doporučila zůstat u firemního účtu.

Na druhou stranu, pokud jste influencer, bloger, nebo si budujete osobní značku a nevyhnete se tak spoustě zpráv, které vám míří do vašich inboxů a rádi byste měli přístup k speciálnějším a především podrobnějším statistikám, které účet pro tvůrce přináší, neváhala bych a zkusila si účet pro tvůrce přepnout a jeho prostředí si vyzkoušet.

Recommended Posts